6.5.2014.
Ukronija zvuči tako fora, zanimljivo i egzotično. Kao recimo neka daleka država koju biste jednom htjeli posjetiti – iako nekima to zapravo, načuli smo, zvuči kao krvožilna bolest. I dok smo nekoć davno listali po Klaiću (onomad dok još nije bilo interneta), skužili smo da je nema! Hm, Ukronija je postala još tajanstvenija i poželjnija, a onda smo naišli na podatak da je ta riječ zapravo francuski neologizam iz 19. st., nastao prema modelu utopije (od οὐ = “niti jedan” i χρόνος = “vrijeme”) i da označava alternativnu povijest, tj. specifičan podžanr spekulativne fikcije, s radnjom smještenom u fiktivni svijet u kojem je povijest krenula nekim drugim slijedom. Kako odlična riječ s još boljim značenjem – pa, tko ne bi htio otići u Ukroniju!?
I dok nam je ova cool riječ izmamila smiješak kad se na kioscima pojavio najnoviji broj Dylana Doga s naslovom Ukronija, trebali ste vidjeti širok osmijeh (i zlatan zub) kad je istovrstan naslov zabljesnuo na 20. SFeraKonskoj zbirci!
Ovogodišnja kolekcija esefičnih djela Ukronije, otvorit će nam portale u tko zna kakve alternativne svijetove, a urednici zbirke, Ivana Delač, Tatjana Jambrišak i Darko Vrban ne žele odati radnju niti jedne priče do samog početka konvencije.
Autorica naslovnice je Korina Hunjak, pobjednica SFerinog natječaja za SFeraKonski plakat 2014.
Autori i priče objavljeni u ovogodišnjoj zbirci su sljedeći:
- Vedran Bokor: Bubamarin efekt
- David Kelečić: Maslina
- Tomislav Škrljac: Monodijalog
- Vesna Bolfek: Usnuli
- Katarina Brbora: Svi kraljevi husari
- Antonija Mežnarić: Glava ili pismo
- Robi Selan: Richmondski atentat
- Luka Perušić: Lica
- Vladimira Becić: O kraljicama i zmajevima
- Vesna Kurilić: Konzul
- Marija Serdar: Pruska posla
- Darko Macan: Tko je ukro, ukro nije
Čestitamo objavljenim autorima!
Komentari